För tredje året i rad har Kivra utsetts av svenska konsumenter till det näst mest hållbara varumärket inom kategorin digitala tjänster, det visar en studie av Sustainable Brand Index. Den totala listan toppas av Ikea, följt av dagligvarukedjan Coop. På totallistan placerar sig Kivra på plats 34 av 409 utvalda företag.
–Hållbarhet är en del av vårt DNA därför blir vi såklart väldigt stolta över att konsumenter valt ut Kivra som branschens näst mest hållbara digitala varumärke. Den här utmärkelsen motiverar oss att jobba ännu hårdare med vårt hållbarhetsarbete, säger Anna Bäck, VD Kivra.
Sustainable Brand Index är Europas största oberoende undersökning om hållbarhet. I årets undersökning har konsumenter svarat på hur hållbart ett varumärke uppfattats. Utgångspunkten för Sustainable Brand Awards är FN:s globala hållbarhetsmål. Totalt har över 70 000 konsumenter rankat över 1500 varumärken i åtta länder.
Topp 8 | Digitala tjänster
1. Swish
2. Kivra 💚
3. Spotify
4. Google
5. Microsoft
6. Youtube
7. Facebook
8. Twitter
Hela rapporten går att ta del av via Sustainable Brand Index webbplats.