Resurs Bank har digitaliserat över 50 % av avierna
Resurs Bank var en av pionjärerna inom digital post och har sedan 2014 erbjudit sina kunder Kivras tjänster. Sedan dess har Resurs kommunicerat om fördelar och möjligheter med dessa tjänster till sina kunder. Idag är över 50 % av alla avier digitaliserade.
Resurs erbjuder smarta betaltjänster för handel både i butik och online för att göra kundens köp- och betalupplevelse smidig, trygg och enkel, oavsett hur kunden väljer att betala. Genom att kontinuerligt digitalisera fler flöden och kommunicera med sina kunder om Kivras tjänster har Resurs Bank nu lyckats digitalisera över 50% av de avier som skickas till kund.
Varje månad skickar vi ut väldigt många avier och för oss är det viktigt att varje steg i kundresan ger ett mervärde och bidrar till en positiv upplevelse för kunden. Att som kund enkelt få tillgång till sin digitala post via Kivras app är en viktig del. Vi ser också att fler kunder väljer digitala tjänster och på så sätt i lugn och ro kan välja ett lämpligt betalningsalternativ och även genomföra själva betalningen med Kivras betalningsfunktion.
Ismar Hozdic, Output Management Manager Resurs Bank
För att ytterligare förbättra upplevelsen för sina kunder kommer Resurs att i samarbete med Kivra utveckla sin kundkommunikation som berör digitala betaltjänster. Bland annat handlar det om att fullt ut använda de kommunikationsytor som finns i anslutning till när kunden hanterar sin avi i Kivra.
Vi vill ta vara på möjligheten att berätta för våra kunder om de fördelar vi ser med Kivras tjänster så att de kommer till nytta för kunden och underlättar deras vardag. För de kunder som till exempel betalar via Resurs Bank Checkout när man handlar på webben blir hela kundresan digital, säger Ismar.
Vi på Kivra är stolta och glada över samarbetet. Det är glädjande att se att Resurs Bank hela tiden ökar sin digitaliseringsgrad inte minst för miljön. Bara i år har detta inneburit att vi tillsammans bidragit till att spara över 400 träd!
Fler case om hållbara utskick
CASE
Lowell ökade tillgänglig­heten med Kivras single sign-on
"När Kivra erbjöd SSO såg vi det som en självklarhet att koppla samman det till vår self-service-portal. Vi såg direkt en kraftig ökning av kunder som genom att klicka på bannern kommer till inloggat läge i Mitt Lowell."
Läs merCASE
600 000 fick sitt årsbesked från Collectum i Kivra
"Ca 30% av de privatanställda tjänstemännen har idag Kivra, vilket är en fördubbling jämfört med föregående år."
Läs mer