Förenkla med tidsbokningar i Kivra
Vill du minska risken för missade besök? Med oss får du en direktkanal in i patientens egna kalender. Att skicka vårdkallelser i Kivra förenklar för alla och ger i slutändan en bättre vårdupplevelse.
En bättre vårdresa med oss
Boka in, boka av och kontakta vården – det mesta blir enklare i Kivra.
Direkt in i kalendern
Patienten kan välja att lägga till händelsen tillsammans med viktig information i sin kalender.
Påminnelser om besöket
Patienten får en notis när vårdbesöket närmar sig.
Enkelt att boka om
Patienten dirigeras helt enkelt vidare för att hitta en ny tid om den första inte skulle passa.
Säkert bakom Mobilt BankID
Patienten legitimerar sig med Mobilt BankID för att komma åt sina kallelser.
Lägg till era kontaktvägar i Kivra
Du vet väl att patienten kan kontakta er genom Kivra? Du lägger enkelt till kontaktvägar direkt i er Sender Portal.
Från kallelse till kalender
Aldrig mer en missad bokning! Risken minskar åtminstone när patienten själv kan lägga till kallelsen i kalendern. Hen kan sen enkelt navigera till platsen genom att öppna adressen i sin kalenderapp.
Färre missade besök hos Aleris
Ett enklare sätt att hantera kallelser – för både vårdgivare och patient. Vårdbolaget Aleris var först med att ansluta sig till Kivra. Deras patienter får påminnelser när besöket närmar sig och kan lägga till det i det i kalendern med ett klick. Det här har på kort tid förbättrat vårdupplevelsen för patienten samtidigt som det förenklat administrationen för Aleris.
För patienten förenklar digitala kallelser kontakten med vården, minskar risken för uteblivna besök och gör ombokningar enklare. Det är ett smidigt och säkert sätt att säkerställa att kallelser kommer fram till rätt person i tid och bidrar till att vi nyttjar vårdens resurser på ett klokt sätt.
Martin Irding, ansvarig för affärsutveckling och digitalisering i Aleris sjukvård Sverige