Sorry, this page is not yet available in English

Snabbare betalt som energibolag

Kivras betaltjänst löser en av de stora utmaningarna som energibolag. Vi hjälper dig att få betalt snabbare. Samtidigt som du får nöjdare kunder.

Peka på laptop

Få betalt snabbare med oss

En månad senare eller nu direkt? Våra lösningar gör det enklare att betala, vilket leder till att en stor del av våra användare betalar fakturan direkt.

Bättre för alla inblandade. Svårare än så är det inte!

Bättre likviditet

Kunder betalar snabbare i Kivra – i snitt nästan 50%. Vilket betyder att vi löser en av de stora utmaningarna i branschen.

Färre missade betalningar

Vi gör det svårt att missa en betalning. Dina kunder får notiser via sms eller mejl, beroende på vad som passar dem bäst.

Kommunicera direkt

Passa på att kommunicera om sånt som är extra viktigt för er som bolag. Nya tjänster, kampanjer & formulär och mycket annat.

Inom E.ON vill vi underlätta för våra kunder genom att erbjuda smidiga digitala lösningar. Vi har sedan många år distribuerat fakturor via Kivra och när medvetenheten nu ökat så har vi tagit nästa steg genom att också distribuera fakturapåminnelser via Kivra

Mikael Bladh, Head of Back Office på E.ON

Kampanjer & Marknadsföring

campaignsgrey

Som företag får ni tillgång till Kivras kampanjverktyg, Campaigns. I Campaigns kan du skapa egna kommunikationsytor. Ta vara på möjligheten att kommunicera direkt med kunderna. Fakturan är ett av få tillfällen där du kan nå ut till alla kunder med varumärkesbyggande, säljande eller informerande budskap.

I Campaigns kan du bland annat:

  • Tidsbestämma kampanjer
  • Följa statistik
  • Segmentera på personnummer
  • Leda kunder vidare till Mina Sidor

Sender portal – ert hem i Kivra

sender home buttonsgrey

Via Sender Portal får företaget tillgång till alla verktyg, inklusive Campaigns. Här kan du också skräddarsy företagets närvaro i Kivra. Lägg exempelvis till företagets logotyp. Addera även kontaktvägar för dina kunder genom att exempelvis leda dem vidare till support, hemsida, Mina Sidor eller sociala medier.

Inspiration

Avsändarportal - GodEl case

This is how GodEl did it

GodEl uppdated their profile page in Kivra with both images and direct contact paths for their customers. This has led to a decrease in support cases, closer customer relations, and increased traffic to relevant channels.

"Our profile page is a great way for us to get closer to our customers in Kivra. With a few simple settings in the Sender portak, traffic has increased when customers are using Kivra while simultaneously being able to direct them to help pages and customer service."

Adam Lodin, Online manager at GodEl.