Snabbare betalt som energibolag
Kivras betaltjänst löser en av de stora utmaningarna som energibolag. Vi hjälper dig att få betalt snabbare. Samtidigt som du får nöjdare kunder.
Få betalt snabbare med oss
En månad senare eller nu direkt? Våra lösningar gör det enklare att betala, vilket leder till att en stor del av våra användare betalar fakturan direkt.
Bättre för alla inblandade. Svårare än så är det inte!
Bättre likviditet
Kunder betalar snabbare i Kivra – i snitt nästan 50%. Vilket betyder att vi löser en av de stora utmaningarna i branschen.
Färre missade betalningar
Vi gör det svårt att missa en betalning. Dina kunder får notiser via sms eller mejl, beroende på vad som passar dem bäst.
Kommunicera direkt
Passa på att kommunicera om sånt som är extra viktigt för er som bolag. Nya tjänster, kampanjer & formulär och mycket annat.
Inom E.ON vill vi underlätta för våra kunder genom att erbjuda smidiga digitala lösningar. Vi har sedan många år distribuerat fakturor via Kivra och när medvetenheten nu ökat så har vi tagit nästa steg genom att också distribuera fakturapåminnelser via Kivra
– Mikael Bladh, Head of Back Office på E.ON
Kampanjer & Marknadsföring
Som företag får ni tillgång till Kivras kampanjverktyg, Campaigns. I Campaigns kan du skapa egna kommunikationsytor. Ta vara på möjligheten att kommunicera direkt med kunderna. Fakturan är ett av få tillfällen där du kan nå ut till alla kunder med varumärkesbyggande, säljande eller informerande budskap.
I Campaigns kan du bland annat:
- Tidsbestämma kampanjer
- Följa statistik
- Segmentera på personnummer
- Leda kunder vidare till Mina Sidor
Sender portal – ert hem i Kivra
Via Sender Portal får företaget tillgång till alla verktyg, inklusive Campaigns. Här kan du också skräddarsy företagets närvaro i Kivra. Lägg exempelvis till företagets logotyp. Addera även kontaktvägar för dina kunder genom att exempelvis leda dem vidare till support, hemsida, Mina Sidor eller sociala medier.
Inspiration
This is how GodEl did it
GodEl uppdated their profile page in Kivra with both images and direct contact paths for their customers. This has led to a decrease in support cases, closer customer relations, and increased traffic to relevant channels.
"Our profile page is a great way for us to get closer to our customers in Kivra. With a few simple settings in the Sender portak, traffic has increased when customers are using Kivra while simultaneously being able to direct them to help pages and customer service."
Adam Lodin, Online manager at GodEl.