Full version only available in Swedish. Translations will follow within shortly.
Varför ta betalt i Kivra?
Smidigt. Snabbt. Flexibelt. Det finns massa skäl att gå via oss, här är några.
Flexibelt för alla
Era kunder kan välja själv hur de vill betala. Vi erbjuder flera olika smidiga och prisvinnande betallösningar.
Snabbare betalningar
Kivra har en oöverträffad öppningsgrad och en stor andel av våra användare betalar sina fakturor direkt.
Smidigt för kunden
Vare sig era kunder vill använda Swish eller andra betallösningar, kan de räkna med en snabb och smidig upplevelse.
Snabbare betalning och smarta kampanjytor
När ni fakturerar i Kivra ökar chansen att få betalt i tid. Dels för att fakturan når fram direkt. Dels för att många av våra användare hanterar fakturor i Kivra så fort de dimper ner. 45 procent lägger in fakturan för betalning samma dag, och en tredjedel betalar på studs.
Utöver att den ska erbjuda smidig betalning ser vi faktureringen som en viktig del av kundupplevelsen. Med oss går det till exempel att lägga till kampanjytor för merförsäljning samt informationsytor direkt på fakturan. Ett lätt sätt att nå fram med viktiga budskap, öka kundlojaliteten och minska antalet samtal till kundtjänst.
Låt kunderna välja
Alla har olika preferenser. I Kivra kan ni låta kunderna själva bestämma hur de vill hantera sina fakturor.
Swish eller bankbetalning.
Lägg till Swish och ha kvar bankbetalning som alternativ. Låt era kunder välja själv – helt utan krångel.
Flexibla datum.
Kunderna kan betala direkt, på förfallodagen eller välja ett eget datum.
Delbetalning.
Gör det enkelt för kunderna. Med delbetalningar kan de själva välja om de vill betala hela fakturan, dela upp den i förvalda belopp eller välja egna belopp.
Swish i Kivra – en favorit bland kunderna
Swishbetalning har på kort tid blivit ett av de mest populära betalsätten i Kivra. En majoritet av våra användare som erbjuds möjligheten väljer att betala med Swish – något som förenklat för alla parter.
Betalningen sker i snitt en dag tidigare än med andra metoder, men på vissa håll sker så många som 60 procent av betalningarna inom fem dagar efter utskick.
Att aktivera Swish är lika enkelt för er som det är uppskattat av era kunder. Nu kan ni dessutom ha flera separata Swish-nummer för att underlätta era interna finanser. Lägg till Swish i Kivra redan idag!
Resurs Bank – digitala pionjärer
Redan 2014 fick kunderna till Resurs Bank möjlighet att ta del av Kivras tjänster. Idag är över hälften av alla direkt avier digitaliserade.
Vi ser att fler kunder väljer digitala tjänster och på så sätt i lugn och ro kan välja ett lämpligt betalningsalternativ och även genomföra själva betalningen med Kivras betalningsfunktion.
Ismar Hozdic, Output Management Manager Resurs Bank
Fler sätt att förbättra kundupplevelsen
Skapa kampanjer och få koll på statistik
Få insikter om utskickSender Portal hjälper er att synas ännu bättre i Kivra. I sender portal kan ni skapa kampanjer, se statistik, uppdatera kontaktuppgifter och skräddarsy företagets visuella identitet. Här styr ni företagets närvaro i Kivra.
Läs mer
Kommunikation
Ställ frågor, få svarVi erbjuder flera smarta sätt att interagera med företagets kunder. Ta chansen att räta ut kundernas frågetecken direkt de formas – i Kivra. Något som är enkelt tack vare verktyget Campaigns och tjänster som formulär, chatt och kontaktvägar.
Läs mer
Anpassa era budskap
Anpassa era budskapI Kivra kan du typa dina utskick utifrån dokumenttyp. På så sätt ger du skräddarsy användarupplevelsen. Det går också att göra utskicken mer engagerande genom att skapa responsivt innehåll, så att upplevelsen anpassas i kundernas dator eller mobil.
Läs mer